In mod paradoxal, sarbatoarea mondiala a cumparaturilor, Black Friday isi are originea intr-unul dintre cele mai dificile momente ale economiei si societatii americane: cel al prabusirii Bursei din New York, cauzată de doi speculator, Jay Could şi James Fisk, care, prin mită şi înşelăciune, au preluat controlul pieţei aurului, vineri, 24 septembrie 1869.
Tipic americanilor – care au reusit sa-l angajeze pana si pe Mos Craciun in lupta companiilor pentru profit – , comerciantii de peste Ocean au transformat peste ani vinerea neagra intr-o zi in care magazinele de toate felurile sunt asaltate de cumparatori dispusi sa cheltuiasca sume importante pentru produse de care uneori nici macar n-au nevoie. Modelul a fost intre timp exportat, iar entuziasmul clientilor este pretutindeni acelasi, consfintind victoria optimismului asupra depresiei provocate de crizele financiare.
Black Friday este de aceea unul dintre cele mai elocvente exemple de cum un esec se poate transforma intr-un pas catre suces. Cu conditia sa iti inveti lectia si sa tii cont de ce-ai invatat, astfel incat data viitoare cand dai peste un obstacol sa stii cum sa-l depasesti. Intr-un mod similar se intampla si cu prezentarile mai putin reusite. Oricat de dureroase sunt la prima vedere, din fiecare ai ce invata. Descopera ce n-a mers si, mai ales, de ce, indreapta ce e de indreptat si mergi mai departe, pas cu pas, pe drumul care in cele din urma te va duce acolo unde iti doresti!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.