Indiferent în ce fază a pregătirii/livrării discursului te afli, unitatea de măsură trebuie să fie, fără excepție, publicul.
În funcție de public îți alegi tema, în raport cu așteptările sale îți structurezi prezentarea, ținând cont de compoziția sa îți stabilesti abordarea și așa mai departe.
Pentru a avea succes, este, deci, necesar să te identifici în fiecare etapă a prezentării cu cei cărora le este adresată. Gândește-te ce i-ar putea interesa, ce întrebări ți-ar putea pune, cine sunt și ce vor de la tine și, mai ales, de la prezentarea ta. Pune-te în pielea lor și încearcă să descoperi cum vor reacționa dacă vei avea o abordare sau alta a subiectului, fă tot ce ține de tine pentru a nu-i dezamăgi și cu siguranță vei fi apreciat pentru strădania ta.
Iar dacă încă ai dubii asupra importanței unui asemenea demers, gândește-te că publicul este practic singura costantă din prezentarea ta. Asupra tuturor celorlalte elemente poți interveni oricând, pentru a a le modifica și astfel adapta publicului, care – nu uita asta! – nu trebuie cucerit, ci convins să se predea singur în fața argumentelor tale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *