Gândiți-vă la discursul vostru ca la o tranzacție! Voi le oferiți celor din public informațiile de care au nevoie, motivația care le lipsește, bună dispoziția după care tânjesc, iar ei vă oferă în schimb timpul și atenția lor.
Ca și în afaceri, trebuie să fiți onești cu ei, dacă vreți să rămâneți parteneri și pe viitor, așa că nu le înșelați încrederea și oferiți-le ce le-ați promis! Altminteri, dacă vă duceți în fața lor nepregătiți, le vorbiți doar pentru a umple timpul și, în general, le veți da de înțeles că le faceți o favoare, nu doar că data viitoare veți fi nevoiți să vă căutați un alt partener de discuții, dar în scurt timp vi se va și duce „faima” că nu sunteți o persoană de încredere.
Respectați, așadar, termenii nescriși ai înțelegerii cu publicul, vorbiți-le despre ce le-ați promis (imaginați-vă un comerciant care promite să livreze ultimul model de Ferrari și vine cu două duzini de potcoave de cai!), răspundeți tuturor întrebărilor care îi frământă și asigurați-vă că au înțeles ceea ce trebuie din speech-ul vostru!
Procedând astfel, puteți fi siguri că se vor grăbi să revină cu prima ocazie pentru a va asculta, convinși fiind că investiția va fi una profitabilă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *