Conform specialiștilor în comunicare, pentru a avea succes, o prezentare trebuie să aibă mai multe calități. Astfel, ea trebuie să fie clară – mesajul trebuie formulat astfel încât să poate fi ușor înțeles de public, fără ambiguități care riscă să producă în rândul acestuia confuzie.

Totodată, ea trebuie să fie corectă – orice greșeală gramaticală poate compromite credibilitatea vorbitorului și, implicit, discursul acestuia.

Puritatea este o altă calitate de care vorbitorii trebuie să țină seama, prin aceasta specialiștii înțelegând evitarea formelor regionale, colocviale, populare ori arhaice ale cuvintelor.
Nu neglijați, însă, nici proprietatea termenilor. Alegeți așadar cu mare atenție cuvintele adecvate contextului și, de asemenea, străduiți-vă să aveți un discurs precis, folosind eficient materialul lingvistic, fără digresiuni inutile.

Respectând aceste reguli, veți înlătura riscul de a fi greșit înțeles, iar credibilitatea voastră va avea doar de câștigat!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *